dimarts, 20 de març del 2018

RECULL

Aquest és un recull de records d'infantesa de la meva mare, qualsevol paral.lelisme amb la
situació actual jo, personalment, el considero purament i simplement malintencionat.

Bon Vespre:

Em dic Roser i vaig néixer a l'u d'octubre de 1932.
Els meus primers records són en temps de la República, els grans em deien:
"hem de tornar a votar", jo no entenia que volien dir i botava i botava...

De sobte, els militars es van aixecar i com a consequència, Espanya quedà dividida en dos
bàndols. Catalunya es mantingué fidel a la República i, els soldats, a Sidamon
prengueren la farreria del pare que no podia negar-se a que agafessin estris,oli
i d'altres queviures. Si hi posava algun impediment l'hi deien tot brandant el fusell:
"estamos en guerra, herrero".
Al poble manava el comité, format per anarquistes i un d'esquerra que morí "accidentalment"
al caure del camió, tothom sabia que l'havien matat, davant la seva opinió negativa a anar
pels pobles matant capellans. Els del comité també anaven requisant capons dels millors
corrals del poble.
Més tard van arribar els bombardejos i calia anar al refugi.
Els soldats em preguntaven. Com et dius? i jo els hi contestava:"Roser, per servir a Déu
i a vosté", a la que algun capitost exclamava: "No n'hi ha de Déu"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada